, Colombia
-
Journal of Physics Teaching Vol. 32: Extra Issue: Selection of papers submitted to SIEF - Trabajos presentados a SIEF
Probability calculation technique for the distribution of electrons in the Double Slit Experiment: conceptualization analysis
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 32: Extra Issue: Selection of papers submitted to SIEF - Trabajos presentados a SIEF
Possibilities of digital educational resources for implementation of data acquisition systems in experimental work Mónica Eliana Cardona Zapata1*, Vanessa Arias Gil1, Sonia López Rios1 y Manuela Mesa Flórez1
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 32: Extra Issue: Selection of papers submitted to SIEF - Trabajos presentados a SIEF
Representation of arguments in discursive episodes of future physics teachers
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 33 No. 2 (2021): July - December - Investigación en Enseñanza de la Física
Collective semiotic constructions in the classroom for the learning of physics
Abstract PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 33 No. 2 (2021): July - December - Investigación en Enseñanza de la Física
Teaching fluid mechanics through hydraulic fracturing: a case of developing political sensibilities of people through socio-scientific issues
Abstract PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 33 No. 3 (2021): July - December - Research
Thinking levels model and cognitive learning resources for physics teaching
Abstract PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 34: Extra Issue: Selection of papers submitted to SIEF - Trabajos presentados a SIEF
Semiotic registers in argumentative contexts for the understanding of mechanical work
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 34: Extra Issue: Selection of papers submitted to SIEF - Trabajos presentados a SIEF
Key ideas for optical phenomena modelling: photon emission and absorption
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 35 No. 2 (2023): July - December - Research
Non-formal education scenarios in Colombia; Potentialities for Physics teaching
Abstract PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 23 No. 1-2 (2010) - Research
Tendencias en investigación en el Conocimiento Pedagógico de Contenido de profesores de física en formación inicial
Abstract pdf (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 20 No. 1-2 (2007) - Research
Algunas consideraciones metodológicas en torno a la didáctica de la modelación
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 19 No. 1 (2006) - Research
Los campos que hacen de la formación de profesores una línea de investigación en la didáctica de las ciencias de la naturaleza
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 17 No. 1 (2004) - Scientific Meeting Reviews
VI Congreso Latinoamericano sobre Historia de las Ciencias y la Tecnología Simposio sobre Historia y Enseñanza de las Ciencias
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 22 No. 2 (2009) - Research
Del modelo cinético molecular de los gases en la formación inicial de profesores de química
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 24 No. 1 (2011) - Research
Magnitudes, medición y fenomenologías
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 24 No. 2 (2011) - Research
Diversidad cultural, concepciones de los profesores y los ámbitos de sus prácticas. Dos estudios de caso
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 29 No. 1 (2017): January - June - Thesis
Science, language and culture: a necessary reflection for the teaching of science
Abstract PDF (Español (España)) PDF -
Journal of Physics Teaching Vol. 30 No. 1 (2018): January - June - Thesis
Cultural context and education in natural science
Abstract PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 30 No. 1 (2018): January - June - Thesis
Constitution of the view by interaction in the study of the electric motor
Abstract PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 31: Extra Issue: Selection of papers submitted to REF - Trabajos presentados a REF
Percepción de los maestros en formación de Ciencias Naturales y Física frente a la profesión docente
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 31: Extra Issue: Selection of papers submitted to REF - Trabajos presentados a REF
Una propuesta metodológica para orientar el laboratorio de física haciendo uso de tecnologías emergentes y el enfoque STEM
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 31: Extra Issue: Selection of papers submitted to REF - Trabajos presentados a REF
Evolución de los esquemas en futuros maestros de ciencias naturales a partir de una actividad experimental sobre ondas sonoras
Abstract PDF (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 31 No. 2 (2019): July - December - Thesis
Teaching of science and cultural context: An exam about the relationships with knowledge in the classroom
Abstract PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 34 No. 2 (2022): July - December - Essays and Special Topics
Construction of a particle detection system for its application in the teaching of particle physics
Abstract PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) -
Journal of Physics Teaching Vol. 29: Extra Issue: Selection of papers submitted to REF - Research
Training argumentation of future physics teachers: review of current studies
Abstract PDF (Español (España))