Territories, Art And Politics. Intervention / Installation Within The Framework Of The Exhibition "Disruptive Translations".

Authors

  • María Inés Repetto Facultad de Artes. Universidad Nacional de Córdoba.

DOI:

https://doi.org/10.55443/artilugio.n4.2018.21071

Keywords:

artistic intervention, public space, political, conflict

Abstract

In this paper we propose to think about the art/politics relationship from Rancière's perspective, reflecting on the dispute of the CePIA’ spaces between student political groups.
We propose an analysis of the tension generated when the group of artists Translations intervened spaces of the Center for Production and Research in Arts (CePIA) with a montage of the exhibition "Disruptive Translations" in 2017, focusing the actions of the militants and artists as performative acts from an anthropological perspective.

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Author Biography

  • María Inés Repetto, Facultad de Artes. Universidad Nacional de Córdoba.
    María Inés Repetto es Licenciada en Letras Modernas de la Universidad Nacional de Córdoba. En el 2016 terminó de cursar la carrera de Licenciatura en Pintura y actualmente elabora su trabajo final. Participó en dos proyectos, radicados en el Cepiabierto (2015 y 2016) de investigación y producción en torno a la problemática de la censura en el arte local. Integra con Melisa Serrano y Constanza Casarino el Colectivo Traducciones.

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Published

2018-09-03

Issue

Section

Reflexiones

How to Cite

Territories, Art And Politics. Intervention / Installation Within The Framework Of The Exhibition "Disruptive Translations". (2018). Artilugio, 4, 97-108. https://doi.org/10.55443/artilugio.n4.2018.21071

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