Nature of science and education A contribution to training teacher
Main Article Content
Abstract
This paper describes a study in the epistemological conceptions of four groups of Natural Sciences teachers and future teachers. The study consisted in a didactic sequences analysis developed in different training contexts. The focus was on those statements that refer specifically to the knowledge taught. As a result, the main teacher's resistance and mobilization thoughts, about science nature, were differentiated as an extreme in a progression continuum. Thus, it was expected to provide further criteria to support strategies that enable teachers to recognize those concepts that are naïve or inadequate, as well as mobilize more relativistic, open and complex senses about science and its teaching
Article Details
How to Cite
Nature of science and education A contribution to training teacher. (2011). Journal of Biology Education, 14(2), (pp. 13-23). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n2.22329
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Nature of science and education A contribution to training teacher. (2011). Journal of Biology Education, 14(2), (pp. 13-23). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n2.22329