Conocimiento y valoración sobre biodiversidad en futuros profesores de biología y geografía.
Main Article Content
Abstract
This work aimed to explore the level of knowledge and appraisal of biodiversitypossessed by a group of students in the last years of their teaching training courses ofBiological Sciences and Geography in the province of Buenos Aires. The research wasbased on the analysis of a questionnaire composed of five items, which considered theconcept of biodiversity, its benefits, and the causes and consequences of its degradation andenvironments with the greatest biodiversity in Argentina. By means of the results obtained,it was possible to determine that the students express simplified concepts, focused mainlyon diversity, with an ecological and anthropocentric view. The limited consideration of thesocio-cultural aspects of biodiversity is remarkable. While the main causes of the loss ofbiodiversity are considered, the introduction of exotic species provides little attention.
Article Details
How to Cite
Conocimiento y valoración sobre biodiversidad en futuros profesores de biología y geografía. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 46-58). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22470
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Conocimiento y valoración sobre biodiversidad en futuros profesores de biología y geografía. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 46-58). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22470