A teaching model and the communicative strategies that enable "doing science" in the classroom. An example for biology at the primary level.
Main Article Content
Abstract
This work is carried out within the framework of a research project at the UNC. It presents a teaching proposal for natural sciences at primary level. It articulates to a specific didactic model, a strategy of communicative interaction coherent with it. It also shows a concrete example to be taken to the classroom on some Biology contents. The purpose of this presentation is to provide a frame of reference to reflect on an alternative for the teaching of science that is coherent with the current curricular requirements for this level.
Article Details
How to Cite
De Longhi, A. L. ., & Ferreyra, A. (2023). A teaching model and the communicative strategies that enable "doing science" in the classroom. An example for biology at the primary level. Journal of Biology Education, 4(2), 40-44. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v4.n2.40246
Section
Revisiones y Comentarios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
De Longhi, A. L. ., & Ferreyra, A. (2023). A teaching model and the communicative strategies that enable "doing science" in the classroom. An example for biology at the primary level. Journal of Biology Education, 4(2), 40-44. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v4.n2.40246
References
.