Current debates in the didactics of the natural sciences.
Main Article Content
Abstract
In the last ten years there have been several changes in the central topics of debate in the field of science didactics, coinciding with the growing consolidation of the discipline. On some issues researchers seem to be reaching a consensus, while on others the discussion is still open. In this paper we will deal with some of the latter issues, which we have selected because of their theoretical interest, showing the lines of discussion and the main ideas that some authors handle.
Article Details
How to Cite
Current debates in the didactics of the natural sciences. (2023). Journal of Biology Education, 5(2), 41-49. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v5.n2.40091
Section
Revisiones y Comentarios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Current debates in the didactics of the natural sciences. (2023). Journal of Biology Education, 5(2), 41-49. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v5.n2.40091
References
.