Innovative, contextualized and interdisciplinary proposal for science teacher training. Diploma in Teaching of Experimental Practices
Main Article Content
Abstract
In this review, we present the genesis and development of the Diploma in teaching
of experimental practices in Science (FCEFQyN-UNRC); a training proposal for teachers
of Natural Sciences of high school and higher levels. The main purpose of this work is
to problematize conceptions and practices about the experimental activities in teaching,
offering theoretical and methodological contributions to think about new educational
proposals from suitable models with the current didactic and epistemological perspectives.
According to criteria of interdisciplinarity, contextualization and curricular flexibility, this diploma in teaching (which offers courses, seminars and internships) is coordinated by
a team of specialists of the fields of basic sciences, communication and didactics of the
natural sciences, technology and the new information technologies.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).