Investigación Basada en Diseño (DBR – Design Based Research) Entrevista a la Dra. María Cristina Rinaudo

Main Article Content

Maricel Occelli

Abstract

DBR  (Design Based Research) Interview with Ph. María Cristina Rinaudo

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Occelli, M. (2023). Investigación Basada en Diseño (DBR – Design Based Research) Entrevista a la Dra. María Cristina Rinaudo. Journal of Biology Education, 26(1), 95–102. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v26.n1.36551
Section
Entrevista.

References

Bannan-Ritland, B. (2003). The role of design in research: The integrative learning design framework. Educational Researcher, 32 (1), 1-14.

Bruner, J. (2003). La Fábrica de Historias. Derecho, literatura, vida. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.

Bruner, J. (1997) La educación, puerta de la cultura. Madrid: Aprendizaje Visor.

Bruner, J. (1991). Actos de significado. Más allá de la revolución cognitiva. Madrid: Alianza Psicología Minor.

Bruner, J. (1986). Actual Minds, Possible Worlds. Cambridge: Harvard University Press. Hay una versión en español, de 2004: Realidad Mental y Mundos posibles. Los actos de la imaginación que dan sentido a la experiencia. Barcelona: Gedisa.

Confrey, J. (2006). The evolution of design studies as methodology. En R. Keith Sawyer (Ed.) The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (pp. 135-152). Nueva York: Cambridge University Press.

Fishman, B., Marx, R., Blumenfeld, P., Krajcik, J. y Soloway, E. (2004). Creating a framework for research on systemic technology innovations. The Journal of the Learning Sciences, 13 (1), pp. 43-76.

Gravemeijer, K. y Cobb, P. (2006). Design research from a learning design perspective. En J. van den Akker, N., K. Gravemeijer, S. McKenney y N. Nieven (Eds.) Educational Design Research (pp. 17-51). Londres: Routledge.

Pigott, T. y R. Barr (2000). Designing programmatic interventions. En M. L. Kamil, P. B. Mosenthal, P. D. Pearson y R. Barr (Eds.), Handbook of reading research (Vol. III, pp. 99-108). Mahwah: Erlbaum.

Reinking, D. y Bradley, B. A. (2004) Connecting research and practice using formative and design experiments. En N. K. Duke y M. H. Mallette (Eds.) Literacy research methodologies (149-169). Nueva York: Guilford.

Reinking, D. y Watkins, J. (2000). A Formative Experiment investigating the use of multimedia book reviews to independent reading. Reading Research Quarterly, 35 (3), 384-419.

Rinaudo, M. C. y Donolo, D. (2010) Estudios de diseño. Una alternativa prometedora en la investigación educativa. RED – Revista de Educación a Distancia. Número 22 http://www.um.es/ead/red/22/rinaudo_donolo.pdf

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>