Ten years after the approval of the Standards for the Accreditation of Biology Teacher Education Programs
Main Article Content
Abstract
In Argentina, the teacher training system for secondary schools is regulated by the Higher Education Law (LES, 24.521/95) and the National Education Law (LEN, 26.206/06) and the regulations and documents derived from them. As for the training system, it is composed of two subsystems; on the one hand, national universities and, on the other hand, Teacher Training Institutes dependent on provincial jurisdictions. Throughout educational history, this coexistence has led to encounters and tensions between curricular proposals.
Article Details
How to Cite
Ten years after the approval of the Standards for the Accreditation of Biology Teacher Education Programs. (2023). Journal of Biology Education, 26(2), 4-5. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v26.n2.42169
Section
Editorial
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Ten years after the approval of the Standards for the Accreditation of Biology Teacher Education Programs. (2023). Journal of Biology Education, 26(2), 4-5. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v26.n2.42169
References
.