Young Scientists: The Experience of a Didactic Project of Scientific Initiation in a Rural Kindergarten
Main Article Content
Abstract
A didactic experience is reported on a rural kindergarten, in which, through experiences inspired by elements of Ethnobotany, children are introduced to scientific thought and the botanical world. Respecting the curriculum indicated by the Ministry of Education, a series of participatory workshops are developed that include instances of setting objectives, experimentation and reflection. The practice is evaluated as positive and enriching.
Article Details
How to Cite
Arias Toledo, B. ., & Battistón, L. . (2019). Young Scientists: The Experience of a Didactic Project of Scientific Initiation in a Rural Kindergarten. Journal of Biology Education, 22(1), 59-68. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v22.n1.25697
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Arias Toledo, B. ., & Battistón, L. . (2019). Young Scientists: The Experience of a Didactic Project of Scientific Initiation in a Rural Kindergarten. Journal of Biology Education, 22(1), 59-68. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v22.n1.25697