Analysis of the University Biology students´ representations about Sciences practice: a teaching alternative
Main Article Content
Abstract
This analysis of the representations that University students (18-22 years old) explain and support about the knowledge of Biology and their ways of production in a first year subject of a university course of studies of Licenciate in Sciences is presented in this paper. Changes made in their interpretations are triggered by teaching activities that promote the constructions of comprehension and argumentation showing important differences in learning regarding the knowledge of sciences and Biology are also evaluated in this paper. The work was done with a pre and post test design, using as indicators the different textual, discursive and metacognitive productions of the students (drawings, sketches, graphics and arguments). A qualitative and quantitative analysis of the answers along the teaching of a four-month period was carried out.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).