Evaluation of Websites about Chagas Disease
Main Article Content
Abstract
Several websites containing keywords such as “Chagas” and “Chagas + Education” were analyzed, in order to identify and assess the websites which provide information about Chagas disease, as well as resources and materials related to education. A number of different criteria were used - authorship, contents, educational inputs and interactivity - to enable the assessment of different websites. According to the results obtained in this work, there are many websites that provide access to certain type of information on Chagas disease. However, when evaluating the approach presented and the failures contained, it can be observed that not only data is outdated but also virtual education on this topic is scarce.
Article Details
How to Cite
Evaluation of Websites about Chagas Disease. (2015). Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 27-38). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22453
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Evaluation of Websites about Chagas Disease. (2015). Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 27-38). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22453