Contributions to Classroom Tasks. An Approach to Determine the Way of Life of Bivalve Mollusks from the Morphology of their Valves.
Main Article Content
Abstract
This paper presents a practical activity for integration of contents related to animal biology. It is an approach to the study of adaptations in the way of life of bivalve mollusks, focused on the analysis of the morphology of their shells. Based on the recognition of the morphology of the shell and its muscular marks, we intend to determine accurately the way of life and the adaptations to the habitat of representative specimens of this group. The scheme hereby proposed and exemplified is suitable to explore the richness offered by the study of the biology of invertebrates, as it contributes to the construction of knowledge from the confrontation with a situation-problem.
Article Details
How to Cite
Contributions to Classroom Tasks. An Approach to Determine the Way of Life of Bivalve Mollusks from the Morphology of their Valves. (2012). Journal of Biology Education, 15(2), (pp.47-57). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v15.n2.22353
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Contributions to Classroom Tasks. An Approach to Determine the Way of Life of Bivalve Mollusks from the Morphology of their Valves. (2012). Journal of Biology Education, 15(2), (pp.47-57). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v15.n2.22353