The epistemological thought of the Natural Science Teachers of High School in the city of Bahía Blanca, Province of Buenos Aires
Main Article Content
Abstract
The aim of this paper is to analyze the ideas about science epistemology that a group of Natural Science teachers of High School has. The main results show that the interviewed teachers have epistemological concepts closed to an inductivist empirical position about science and the scientifi c job. However, the teachers develop their own and particular science epistemology, characterized by a group of ideas that refer to different positions in philosophy and science epistemology
Article Details
How to Cite
The epistemological thought of the Natural Science Teachers of High School in the city of Bahía Blanca, Province of Buenos Aires. (2010). Journal of Biology Education, 13(1), (pp. 34-38). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n1.22285
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
The epistemological thought of the Natural Science Teachers of High School in the city of Bahía Blanca, Province of Buenos Aires. (2010). Journal of Biology Education, 13(1), (pp. 34-38). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n1.22285