An Analysis of Websites and their Inclusion in the Educational System of the Province of Córdoba
Main Article Content
Abstract
School as a socio-educational institution is not oblivious to the current social change: the transition from a printed-matter culture to a multimedia, digital culture. Health education uses different communication channels for its mass campaigns, such as Internet, television and radio, inter alia. Health promotion intends to adopt a holistic view of problems such as dengue considering its overall complexity and multicausality. In this paper, the possibilities of educational integration that can be offered by Websites in order to deal with the problem of Dengue in the teaching and learning processes at schools from different levels in the educational system of Córdoba province are analyzed. This analysis also aims at guiding new processes and increasing the participation of the community in the integrated control of this problem.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).