Advertising and Conceptions of Biological Evolution. Science, Daily Life and Education for Citizens
Main Article Content
Abstract
Connecting science with daily life, school science with the mass media and advertising in particular is a strategy for teaching science aiming at civic education. This work analyzes an experience in initial teacher education based on 3 television advertising spots used as teaching resources, coordinating the educational actions of two subjects: Evolutionary Biology and Education Didactics - Practice. The results obtained show significant achievements in terms of learning basic biological concepts in the field of biological evolution, as well as of raising the awareness of teachers-to-be about the importance of targeting a teaching of science binding with functional everyday life, contributing to civic education.
Article Details
How to Cite
Advertising and Conceptions of Biological Evolution. Science, Daily Life and Education for Citizens. (2016). Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 100-111). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22533
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Advertising and Conceptions of Biological Evolution. Science, Daily Life and Education for Citizens. (2016). Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 100-111). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22533