Reconstructing Environments: Innovative Strategy for Natural Science Teaching. Pehuen-có (Buenos Aires, Argentina)
Main Article Content
Abstract
In this article, an innovative strategy for teaching curriculum area Natural Science-Biology- contents in secondary schools from the southern suburbs of Buenos Aires(Argentina) is presented. The proposal focuses on the reconstruction of an environmentfrom a perspective that integrates the natural and social dimensions of the selected place.Curriculum contents are addressed by using multiple teaching resources such as designingmodels, preparing a poster, using ICT tools, as well as analyzing documents and interviews,in order to reconstruct the environment of Pehuen-Có, Buenos Aires, Argentina.
Article Details
How to Cite
Da Cunha, M. I., & Aguirre, S. (2017). Reconstructing Environments: Innovative Strategy for Natural Science Teaching. Pehuen-có (Buenos Aires, Argentina). Journal of Biology Education, 20(1), (pp. 99-111). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v20.n1.22500
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Da Cunha, M. I., & Aguirre, S. (2017). Reconstructing Environments: Innovative Strategy for Natural Science Teaching. Pehuen-có (Buenos Aires, Argentina). Journal of Biology Education, 20(1), (pp. 99-111). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v20.n1.22500