An Innovative Proposal to Include Environmental Education in Adult High School
Main Article Content
Abstract
Environmental education promotes interaction, knowledge and strategies among cultures, combining meaningful educational practices for each social group, in order to develop committed actions by environmental-minded citizens. The aim of this initiative was the implementation of an educational innovation to treat a specific environmental problem, the water crisis, with a comprehensive approach in the context of a CENMA (Youth and Adults High Education Center) in La Granja (Sierras Chicas, Córdoba province). We worked with all the students from this Institution. Initially the proposal started from the natural sciences although being interdisciplinary, participative and sequential for teachers and students
Article Details
How to Cite
Rodriguez, J. M. (2013). An Innovative Proposal to Include Environmental Education in Adult High School. Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 120-126). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22403
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Rodriguez, J. M. (2013). An Innovative Proposal to Include Environmental Education in Adult High School. Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 120-126). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22403