Know How to Say and Now How to Do in Teaching of Sciences:Representations of University Biology Teachers on Learning and Practice in the Classroom
Main Article Content
Abstract
In this work we study the representations about teaching and learning, from the framework of the implicit theories, in university teachers of Biology. We use a convergence of instruments from quantitative and qualitative methodologies. The inquiry through a previously validated dilemmas questionnaire showed the predominance of a constructive conception. However, in the dilemmas associated with practice, the selected options don ?t correspond with this vision. We inquired the aspects related to the practice, by semistructured interviews, finding that the predominant conception is close to the direct theory.
Article Details
How to Cite
Martín, S. S., García, M. B., & Vilanova, S. L. (2013). Know How to Say and Now How to Do in Teaching of Sciences:Representations of University Biology Teachers on Learning and Practice in the Classroom. Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 41-55). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22398
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Martín, S. S., García, M. B., & Vilanova, S. L. (2013). Know How to Say and Now How to Do in Teaching of Sciences:Representations of University Biology Teachers on Learning and Practice in the Classroom. Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 41-55). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22398