Biological evolution theory in Spanish textbooks: the current situation
Main Article Content
Abstract
This article surveys the current situation of the biological evolution theory in the Spanish educational system, by examining 44 secondary level biology textbooks. Usually, the treatment received by the evolutionary theory does not correspond at all with its seminal importance in several domains of knowledge. The approach used to explain biological evolution in textbooks is quite diverse. Most cases showed important deficiencies. A drastic improvement is needed; especially in broadening the range of key evolutionary concepts included, as well as in addressing them in a more accurate way capable to describe their relationships and their role in shaping evolutionary thought.
Article Details
How to Cite
Marco, B., Borrás, S., & Mocholí, C. S. (2011). Biological evolution theory in Spanish textbooks: the current situation. Journal of Biology Education, 14(1), (pp. 23-34). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n1.22320
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Marco, B., Borrás, S., & Mocholí, C. S. (2011). Biological evolution theory in Spanish textbooks: the current situation. Journal of Biology Education, 14(1), (pp. 23-34). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n1.22320