The Environmental Education in the courses of studies of Biological Sciences of the Argentine universities
Main Article Content
Abstract
The purpose of this paper is to carry out a survey about the incorporation of the environmental dimension in the training of the professional biologist. A comparative diagnosis among the courses of studies of Biology in different Argentinean universities, highlighting the potential and limitations in the incorporation of environmental contents in the already mentioned training was carried out. Four “bridge elements” were identified as the central aim of this work. The studies plan of the Licensee in Biology of several argentinean public and private universities was analyzed.The concerns and profile of the graduate of each university and the subjects that presented a priori and environmental profile were looked through. With all the gathered information, the first step of the FODA technique was carried out as a conclusion.
Article Details
How to Cite
Darwich, M. P., Massone, H., & Denegri, G. (2010). The Environmental Education in the courses of studies of Biological Sciences of the Argentine universities. Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 21-29). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22299
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Darwich, M. P., Massone, H., & Denegri, G. (2010). The Environmental Education in the courses of studies of Biological Sciences of the Argentine universities. Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 21-29). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22299