Biological Evolution and Classification. A teaching proposal
Main Article Content
Abstract
The design of a didactic proposal aimed at high school students, with the objective of introducing some basic ideas in the framework of the teaching of the theories that explain the origin of life diversity is raised. An approach to the ideas of homology and analogy is presented in this specific sequence of work. For this, the identification of similarities and differences in a group of organisms with the aim of classifying them recognizing the used criteria is programmed. The debate and the confrontation of ideas make reflection, argumentation and meaning construction viable. Introducing these concepts gives place to a better understanding of the biological classifications and their relation with the evolutionary history
Article Details
How to Cite
Galotti, L. (2009). Biological Evolution and Classification. A teaching proposal. Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 49-52). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22254
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Galotti, L. (2009). Biological Evolution and Classification. A teaching proposal. Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 49-52). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22254