udy of the understanding of the concept “constructivism”. The case of universitary initial training of science teachers ?students
Main Article Content
Abstract
Some characteristics of the understanding that, on the concept of “constructivism”, obtains a set of students of the sciences teaching carriers of the University, in different stages from their training process appear. The performances were interpreted that show to the students when solving different types from activities, raised from the dimensions of the understanding. The work identifies, also, that the didactic strategy used –IDP- it turns out suitable to promote the understanding of concepts associated to the pedagogical-didactic field. The results allow to visualize differences in the profits of the students agreed to the advance in the Race at the reflection level that considers from didactic strategy IDP and of the possibility of recovering the previous knowledge in the analysis problems of the educational practice. As much the instruments designed specifically for this study like the associated theoretical indicators to such, give account of a comprehensive process on the subject.
Article Details
How to Cite
udy of the understanding of the concept “constructivism”. The case of universitary initial training of science teachers ?students. (2009). Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 9-15). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22249
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
udy of the understanding of the concept “constructivism”. The case of universitary initial training of science teachers ?students. (2009). Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 9-15). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22249