The artist's book as a meeting space within an experimental laboratory in contemporary graphics
Keywords:
Book, Art, Meeting, Laboratory, Collaborative/CollectiveAbstract
This work presents the previews of the investigation Project Consolidate A type from SeCyT (2018-2021), “Interrelation between opposite poetics. Production, reception and teaching of art in different spaces with up-to-date technologies”, in which the proceedings of transmition, circulation, appropriation, reception and production of the plastic and visual languages in book format are investigated.
The artist’s book is the result of an interaction with that which produces an investigation and leads to a discussion and experimental analysis. Through laboratory methology the experiences produced within the investigation team in the collective and collaborative artist’s book can be approached That which dwells inside me. The native forest, published in paper and digital forms by Art and Design Laboratoy about the Book (LADeL), editorial created in the framework of this project.
Downloads
References
Borsuk, A. (2020). El libro expandido. Variaciones, materialidad y experimentos. Buenos Aires: Ediciones Ampersand.
Bourriaud, N. (2008). Estética Relacional. Buenos Aires: Adriana Hidalgo Editora.
Carpio, S. et al. (2019). Aquello que me habita. El bosque nativo. Córdoba: LADeL.
Carrión, U. (1978). El arte nuevo de hacer Libros. Buenos Aires: Barba de Abejas.
Haraway, D. (1995). Ciencia, cyborgs y mujeres. La reinvención de la naturaleza. Madrid: Cátedra.
Hernández, A. (2017). Proyecto R.A.C. Reflexiones en torno al arte contemporáneo. Una experiencia de producción en laboratorio. La relación artista-espectador en un contexto situado [tesis de posgrado, Universidad Nacional de Córdoba]. Córdoba, Argentina.
Laplantine, F. y Nouss, A. (2007). Mestizajes. De Arcimboldo a zombi. Buenos Aires: Fondo de la Cultura Económica.
Maldonado Pérez, M. (2007). El trabajo colaborativo en el aula universitaria. Laurus. Revista de educación, 13(23). Recuperado de https://www.redalyc.org/pdf/761/76102314.pdf.
Oller Navarro, J. M. (2011). El libro como obra plástica. Granada: Universidad de Granada.
Ranciere, J. (2013). El espectador emancipado. Buenos Aires: Ediciones Bordes Manantial.
Richard, N. (2014). Diálogos latinoamericanos en las fronteras del arte: Leonor Arfuch, Ticio Escobar, Néstor García Canclini, Andrea Giunta. Santiago: Universidad Diego Portales.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.