Interdiscursive reformulations: adaptation to the reading report genre in the entrance to the Bachelor's Degree in Social Communication at the UNC.
Main Article Content
Abstract
For several years now, in the framework of the subject of Study Techniques and Text Comprehension of the Communication Sciences Degree, there is a special interest to incoming students to acknowledge themselves as academic readers and writers and, consequently, a work device is designed that includes multiple and varied activities with texts linked to problems in the field of communication and that comply with the features of academic discourse. In order to pass the course, students must produce a reading report, a genre of training that is worked on sequentially in the different classes. In this article, our aim is to investigate a corpus of reading report introductions reworked by students in order to find out what decisions they make in their interdiscursive reformulations (Narvaja de Arnoux, 2009). From the analysis, it is observed that there are reformulations around the axis, the grammatical person and the subject in order to adapt their writing to the genre requested.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).