Creatures in the Water Made of Plants and Plastics

Authors

DOI:

https://doi.org/10.55443/artilugio.n8.2022.38679

Keywords:

Walk, Inmersion, Ground

Abstract

The present work rehearses a writing based on the performance practice “Pasear: prácticas para la interacción social”, Preludio platform project (Centro de Producción e Investigación en Artes, Universidad Nacional de Córdoba). The proposal “Pasear...” consists of a collective walk or stroll along the banks of the Suquía River in Córdoba. This action is activated through a series of guidelines and invitations that keep the group of walkers connected with each other. These guidelines are crossed by restrictions and protocols established by the government for health care.

We start from the collaborative work between two projects (Walk and Artistic imaginations around the ends and revivals) and open a precarious interstitial space of writing in the midst of sympoietic paths, aesthetic practices and politics of displacement, movement. We rehearse the immersion, statement and slogan of Preludios's invitation to these walks, as a writing practice. Can this writing appear as a form of immersion? What atmosphere takes place between these bodies in movement, while they walk, while they write?

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Author Biographies

  • Lucía Disalvo, Universidad Provincial de Córdoba

    Su quehacer artístico se desarrolla en torno a la danza desde 2006 cultivando diferentes formas y roles –dirección, interpretación, docencia–, en trabajos y procesos de creación independientes y colaborativos en la ciudad de  Buenos Aires y, desde 2016, en Córdoba junto a artistas locales. Participó en festivales nacionales e internacionales, recibió becas y subsidios para el desarrollo de sus propias creaciones, entre las cuales se destacan Sopla, La Pelota y Cavar, esta última, beneficiada con el  Fondo Estímulo de la Municipalidad de CBA 2019, Beca FNA 2018 y Nominada a los Premios Provinciales de Teatro 2021. Actualmente forma parte del equipo Cabra Cru, un espacio de formación en danza llamado Mecánicas al Borde e integra la Plataforma Preludio. 

  • Marcela Cecilia Marín, National University of Córdoba

    Correctora Literaria, Licenciada en Letras Modernas y Doctora en Letras (FFYH-UNC). Becaria doctoral (2012-2017) y posdoctoral (2018-2021) CONICET. Desde 2019, es profesora asistente en Teorías de los Discursos Sociales II, Escuela de Letras, FFYH-UNC. Desde 2020, cursa la Maestría en Estéticas Latinoamericanas Contemporáneas UNDAV. 

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Published

2022-09-01

How to Cite

Creatures in the Water Made of Plants and Plastics. (2022). Artilugio, 8, 165-181. https://doi.org/10.55443/artilugio.n8.2022.38679

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