Ethics in science education: moral development in discussions
Main Article Content
Abstract
This paper reports outcomings of a research in which the main goal was to verify the teachers' attitudes
related to the controversals originated between evolutionism and creationism and the pedagogical implications which could bring to the moral development of the involved in the process. Using the semiotic as a resource to analyse High School biology teachers' discourses, subjects of research, were beneficial to students moral autonomy, even when contrary to the teachers' position. The attitudes performed in the discourses still show disapproval to teachers that inhibit the students moral development process. However, the absence of some ethical perceptions, shows traces left by the past educational lines and defects in teaching formation, contributing negatively to the students moral development process.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.