The design of infographics as a teaching strategy for Health Education in Natural Sciences and its Didactics
Main Article Content
Abstract
The purpose of this educational experience was to design and use infographic tools on food and environment as teaching strategies in Health Education of primary school teachers. Infographics transmit facts, processes, news, events or data in an entertaining, synthetic and visual way, facilitating the understanding of the information and stimulating the interest of the reader. We worked with the third years of “Instituto Superior Nuestra Señora del Valle de Córdoba “and of “Instituto Superior Domingo Faustino Sarmiento” of the locality of La Calera, in the subject Natural Sciences and its Didactics with the advice of the Education for the Health teachers from the FCEFyN (UNC).
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).