Simplification of School Texts and their Possible Effects on Learning. The Case of Human Body Systems in a 5th Grade
Main Article Content
Abstract
In this paper, we reflect on the way in which excessively fragmented and oversimplified information in the teaching of human body systems can lead to misconceptions in learning among 5th grade elementary school students. Based on the information presented in the school textbook, we propose a series of erroneous deductions (ED) that could be made by novice students when trying to understand the drawings and their explanatory texts. Then, we use the students' responses to an ad hoc questionnaire as evidence to analyze the way in which recurrent referents in their answers have correspondences with the proposed erroneous deductions.
Article Details
How to Cite
Simplification of School Texts and their Possible Effects on Learning. The Case of Human Body Systems in a 5th Grade. (2017). Journal of Biology Education, 20(2), (pp. 41-55). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v20.n2.22514
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Simplification of School Texts and their Possible Effects on Learning. The Case of Human Body Systems in a 5th Grade. (2017). Journal of Biology Education, 20(2), (pp. 41-55). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v20.n2.22514