Environmental Interpretation and Ethnobotany: Educational Paths of a University Extension Project and Volunteer Work with the Social Actors of Medicinal Plants of Sierras of Cordoba, Argentina
Main Article Content
Abstract
We present the origins, objectives, scope and assessment of a University Extension Project and Volunteer Work permeated by the theoretical-conceptual and methodological paradigm of ethnobotany, and by the Environmental Interpretation approach, concerning the social actors involved in the medicinal plants of Sierras de Cordoba. In order to revitalize socio-cultural processes of intergenerational knowledge transference about medicinal plant practices in rural areas of Santa Maria, “participatory ethnobotanical workshops” were held, in addition to the development of a “tourist path for interpretation”, a “living pharmacy”, and a “mountain drugstore”. The project also analyzes how the skills acquired and social practices involved have contributed to the training ofuniversity students, as well as to ensure a more sustainable use of these native resources.
Article Details
How to Cite
Martínez, G. J. (2013). Environmental Interpretation and Ethnobotany: Educational Paths of a University Extension Project and Volunteer Work with the Social Actors of Medicinal Plants of Sierras of Cordoba, Argentina. Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 100-119). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22402
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Martínez, G. J. (2013). Environmental Interpretation and Ethnobotany: Educational Paths of a University Extension Project and Volunteer Work with the Social Actors of Medicinal Plants of Sierras of Cordoba, Argentina. Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 100-119). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22402