COMICS AS STRATEGIES IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS IN RELATION TO LEPROSY: IDEAS FROM ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN.
Main Article Content
Abstract
In this paper, we discuss the use of comics in science teaching, focusing on leprosy, a disease that is surrounded by a lot of prejudice and is still a serious public health problem in Brazil. With the aim of increasing the knowledge and diminishing the prejudice related to the disease, we employed a comic strip that was created in our research laboratory. This comic was used in three schools in the 5th and 6th grades. First, the students read it; then, a semi-structured interview was carried on, in order to evaluate this learning resource. Taking into account the students interactions with themselves and with this educational resource, the answers were analyzed through the methodology of the Discourse of the Collective Subject. Based on the results, we suggest the utilization of comics to the process of raising the public understanding of leprosy, and as an effective tool to facilitate the teaching-learning process.
Article Details
How to Cite
Saavedra Acero Cabello, K., de la Rocque, L., Cabral Felix de Sousa, I., & Ozório Moraes, M. (2011). COMICS AS STRATEGIES IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS IN RELATION TO LEPROSY: IDEAS FROM ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN. Journal of Biology Education, 14(1), (pp. 35-48). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n1.22321
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Saavedra Acero Cabello, K., de la Rocque, L., Cabral Felix de Sousa, I., & Ozório Moraes, M. (2011). COMICS AS STRATEGIES IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS IN RELATION TO LEPROSY: IDEAS FROM ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN. Journal of Biology Education, 14(1), (pp. 35-48). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n1.22321