Scientists, journalists and the public: three protagonists in the public communication of science
Main Article Content
Abstract
This work provides some directions for teachers to improve the image of science that is frequently transmitted in classrooms.For this, a sequence of activities are presented, wich are directed to High School students. The work focuses on one of theaspects less or almost never dealt with in relation to the conceptualization of science: the public communication of science.We consider that it is necessary that students understand that journalists are not the only stakeholders in charge of theperception of science that the public has. Instead, the image of science is the result of complex relations where the interestsof several sectors of the society take part, including the scientists ?s interests.
Article Details
How to Cite
Scientists, journalists and the public: three protagonists in the public communication of science. (2010). Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 46-51). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22301
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Scientists, journalists and the public: three protagonists in the public communication of science. (2010). Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 46-51). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22301