Between words and knowledge: experiences of academic literacy in the Anthropology Leveling Course of the Faculty of Philosophy and Humanities-Universidad Nacional de Córdoba (edition 2023).
Main Article Content
Abstract
This work aims to reflect on academic literacy in the Anthropology Introductory Course during the year 2023 edition. We will present some writing, reading and speaking exercises proposed for newcomers and the pedagogical strategies chosen will be analyzed from a collaborative teaching perspective. Within this framework, we also propose two stages: the first refers to the development of the contents until their evaluation in the first partial (stage A) and the second included between the first partial and the closing of the minutes (stage B). At the same time, we try to address some tools aimed at valorate pedagogically who our students are, what life trajectories they bring with them and what practices (study, socialization) they enact in university spaces. The inquest carried out by the Academic Secretariat of the Faculty are used to approximate some results. These focus on “satisfactory” and “very good” responses (70 to 90%). Finally, these percentages lead us to reflect on the ways of approaching disciplinary content and academic literacy practices.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).