Geographies for what and for whom: the construction of social commitment and critical thinking in the framework of the Geography Leveling Course (FFyH-UNC).
Main Article Content
Abstract
This work focuses on the Leveling Course for the Bachelor and Professor of Geography at the Faculty of Philosophy and Human Sciences of the National University of Córdoba The purpose is to examine a set of productions by new students belonging to the 2020, 2021 and 2022 cohorts with the aim of reflecting on the possibilities that arise from the collaboration between content linked to university citizenship and critical traditions in Geography By analyzing the students' productions, we intend to identify trends in relation to the students' perception of what Geography is and what it deals with, as well as how this conception is questioned throughout the thematic approach Subsequently, we will show how certain perspectives on Geography, in conjunction with the contents of the “University Life” module, allow students to develop a specific notion of the professional and intellectual profile that a geographer can adopt in their relationship with society Finally, we will explore the relevance of this type of approach in the Nivelación courses at public universities
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).