Some challenges in face-to-face didactics with students of Anthropology (FFyH-UNC).
Main Article Content
Abstract
In this paper we think about some didactical strategies that were put in practice during the Nivelation Curse of Anthropology, in the 2023 edition. We are interested in giving notice of the power of the plasticity that didactical strategies have during the process of Introduction and Higher Education for students that opted for the degree in Anthropology, as they allowed us to generate new ways of access to theoretical knowledge that propose the curse in the face of some learning difficulties that we were able to observe. We highlight that these tools caused interesting movements in relation to the socialization that happens inside the classroom in the context of return to face-to-face classes after the preventive measures for the pandemic of COVID-19.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).