Challenges in the virtuality of admission to humanities careers. The case of Educational Sciences
Main Article Content
Abstract
This article recovers the process of development and accompaniment of a teaching proposal designed for entrants to the Education Sciences career of the Faculty of Philosophy and Humanities of the National University of Córdoba. We will briefly develop the tools used in the virtualization of the Leveling Course –in response to the sanitary measures taken in the framework of COVID 19–, we will describe the virtual environment in which it was carried out and the strategies implemented by the teaching team, which were also reconfigured tasks usually performed in person.
This proposal implied challenges that should not only be thought in generic terms, but also in the specificity of the task that we are developing: the training of students –future professionals– in the field of the humanities, in which we find characteristics that must be considered as a horizon of action in the implementation of teaching proposals.
It is within the framework of these complexities and tensions that we will develop the following work.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).