Reading as an initiatory experience in university entrance. Some aspects that have been neglected
Main Article Content
Abstract
To think of reading as an initiatory experience in the admission course to the university favors a series of reflections that point to neglected dimensions of this problem, complementary aspects of strictly disciplinary learning in a programme of Humanities and especially in the School of Letters, where we work with texts.
Our usual concerns as teachers have to do with academic literacy, the acquisition of some fundamental tools and ways of working for future actions.
There are, however, other aspects that should be considered, and that are linked to a personal dimension of reading and writing as experience. There are, for example, our representations as entrants about the university, what we hope to find, what idea we have of what we are going to do, why we choose this program of study.
It seems appropriate to examine the impact that these aspects can have as readings of reality from the perspective of the university entrants, without forgetting the preconceptions and representations we also have as teachers.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).