A proposal for biology teaching: a training program for public school teachers.
Main Article Content
Abstract
Brazilian secondary education is in a critical situation, out of step with the industrial development and technological modernization that the country is undergoing. The lack of working conditions, the lack of courses in schools, the lack of recognition and encouragement for the work of teaching mean that the teacher is far from being an updated professional, and that the student is a bored learner in the instructional processes. In this context, this program (among other objectives) seeks to update the teacher in the content of the Biology program, giving him/her practical instruments to motivate the understanding of concepts in an integrated and compatible way with the reality and intellectual level of the student.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.