Playful Approach to Health Education: A Study with Primary Education Teachers
Main Article Content
Abstract
The teaching of topics related to public health in economically disadvantaged areas
sometimes goes beyond the school walls. Questioning this issue contributes to the social role in the formation of small multipliers that can change the local reality. The subjects of this article were child education teachers from a public school (Municipal Center for Child Education) located next to a slum with the aim of intervening in this context. We sought to know the main diseases identified by the teachers, creating a space for training and developing teaching material. The activities lasted 20 months and data were collected by using questionnaires, interviews and observation. 6 books were produced by the teachers.
We observed that their autonomy grew and their intervention actions were expanded as their experience spread to other public schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).