Argumentation as an Epistemic Practice in Immunology Teaching: Structure and Use of an Educational Proposal with an Epistemological Orientation
Main Article Content
Abstract
Argumentation as the predominant literary style in scientific language is consideredto be an epistemic practice of great importance in science and biology teaching. In order forscience teaching – and Immunology teaching within it – to take place in this perspective,some human and material conditions are necessary. For this, an educational proposal hasbeen structured and used in Immunology teaching at postgraduate level. Such activity isrelated to aspects belonging to the philosophy of science, especially with the philosophy ofbiology, and its purpose is clear: students should be able to build arguments by means ofcounter-induction according to Paul Feyerabend’s methodological proposal.
Article Details
How to Cite
Pereira, M. G., Frateschi Trivelato, S. L., & Almeida, D. M. (2017). Argumentation as an Epistemic Practice in Immunology Teaching: Structure and Use of an Educational Proposal with an Epistemological Orientation. Journal of Biology Education, 20(1), (pp. 40-55). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v20.n1.22496
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Pereira, M. G., Frateschi Trivelato, S. L., & Almeida, D. M. (2017). Argumentation as an Epistemic Practice in Immunology Teaching: Structure and Use of an Educational Proposal with an Epistemological Orientation. Journal of Biology Education, 20(1), (pp. 40-55). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v20.n1.22496