An Approach to the Configuration of the Ecology Concept
Main Article Content
Abstract
This article is based on a question: how the concept of ecology has been configured?To answer it, the aspects that have brought forward advances both in science and insubjects such as biology, ethnobotany, zoology and ecology have been taken into account.The definition of ecology has been influenced by its structuring concepts, as well as by theparadigms that have also been subject to transformation throughout history and whichhave finally enabled a different perspective to understand life and living beings. In this way,we can identify some of the characteristics of natural history that are related to ecologywhen studying organisms, along with the influence exerted by theories that promoted asystemic view of reality
Article Details
How to Cite
Mendoza Mendoza, E. A., & Escobar Gil, G. I. (2017). An Approach to the Configuration of the Ecology Concept. Journal of Biology Education, 20(1), (pp. 8-15). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v20.n1.22494
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Mendoza Mendoza, E. A., & Escobar Gil, G. I. (2017). An Approach to the Configuration of the Ecology Concept. Journal of Biology Education, 20(1), (pp. 8-15). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v20.n1.22494