Analysis of Practical Activities Proposed in Biology Textbooks
Main Article Content
Abstract
The use of practical activities at school is favoured when there are some proposalsin the Textbooks used. Considering the importance of the students’ active role in thelearning of science, this work aims to analyze the practical activities related to Cell Biologypresented in high school Textbooks. The analyzed books are the first volumes of eightBrazilian collections approved by the National Textbook Programme (PNLD), 2012. Weidentified 41 practical activities, with heterogeneous patterns in the presentation of thetasks, as well as some differences in their location and structure within the collections. Theexperimental and demonstrative activities about cellular processes and the observationand representation of cellular shapes and components are frequent.
Article Details
How to Cite
Analysis of Practical Activities Proposed in Biology Textbooks. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 20-30). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22468
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Analysis of Practical Activities Proposed in Biology Textbooks. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 20-30). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22468