Conceptual Differences about Biological Evolution from the Students’ Points of View.
Main Article Content
Abstract
The aim of this research was to analyze students’ explanations and possible obstacles on biological evolution under a historical review and concepts that make up that theory. History and the explanations of learning obstacles were considered for this approach. The survey was conducted with 46 high-school students. The answers to the statement: “Explain how the biological evolution occurs” fell into five categories: notions of biological evolution, teleological view, evolution as synonymous with progress, confusion over the term evolution, non-scientific view. By the analysis of the replies, the main obstacle to overcome is the teleological view presented by the students; the religious view, regarded in many articles as an obstacle, was not significant in this study.
Article Details
How to Cite
Caires Junior, F. P., Luz Cezare, P. S., Bologna, M. A., & de Andrade, S. (2015). Conceptual Differences about Biological Evolution from the Students’ Points of View. Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 39-49). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22454
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Caires Junior, F. P., Luz Cezare, P. S., Bologna, M. A., & de Andrade, S. (2015). Conceptual Differences about Biological Evolution from the Students’ Points of View. Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 39-49). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22454