An Inter-Institutional Project about Environmental Education Concerning Reforestation of Native Species in Córdoba, Argentina
Main Article Content
Abstract
A school project was developed with high school students (12-16 years old), linking School, University and Botanical Garden in order to promote interest in native flora. The students researched bibliography, tree species characterization sheets, seeds classification, germination essays and they identified typical species from the Espinal. Pre- and poststudy questionnaires were used to assess concepts and perceptions. The students’ previous conceptual knowledge was enriched during the study, but their procedural knowledge was not improved. Better short-term results regarding the integration and/or application of contents to problematic situations were observed. Extended educational programs are suggested, as well as short surveys and practical activities to assess changes.
Article Details
How to Cite
Perasso, M. L., Perazzolo, D. A., Della Costa, N., Leyes, C., Quiroga, C., Rautenberg, G., Eynard, M. C., Salia, F., & Reyna, P. (2014). An Inter-Institutional Project about Environmental Education Concerning Reforestation of Native Species in Córdoba, Argentina. Journal of Biology Education, 17(1), (pp. 106-121). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n1.22420
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Perasso, M. L., Perazzolo, D. A., Della Costa, N., Leyes, C., Quiroga, C., Rautenberg, G., Eynard, M. C., Salia, F., & Reyna, P. (2014). An Inter-Institutional Project about Environmental Education Concerning Reforestation of Native Species in Córdoba, Argentina. Journal of Biology Education, 17(1), (pp. 106-121). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n1.22420