Elementary School Teachers Discuss Supervised Degree in Biological Sciences, Federal University of Viçosa (UFV)
Main Article Content
Abstract
The initial formation of teachers is largely constituted by apprenticeship, which is also supervised by the teacher of basic education. The overall objective of the paper was to discuss the apprenticeship of the degree course in Biological Sciences at UFV with basic education teachers, supervisors of trainees. Within the results, the apprenticeship concepts among teachers were identified, and the most frequent was at the Preliminary stage. Another focus of research is the trainees’ assessment by their work. It was found that the apprenticeship is regarded as an aid to the teachers’ work, but it has some negative structural aspects that should be discussed with schools in order to build a more horizontal relationship between university and school, investing more in teachers’ formation.
Article Details
How to Cite
Romano de Mello, A. C. (2013). Elementary School Teachers Discuss Supervised Degree in Biological Sciences, Federal University of Viçosa (UFV). Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 133-138). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22405
Section
Tesis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Romano de Mello, A. C. (2013). Elementary School Teachers Discuss Supervised Degree in Biological Sciences, Federal University of Viçosa (UFV). Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 133-138). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22405