Design of a teaching practice in a multidisciplinary way to assess water quality
Main Article Content
Abstract
One key element of the European convergence success is the professor's coordination working in the same university degree. Every subject is a specific learning project however they don't act isolated, rather they do as a part in the studies plan. Following this venue, we have designed a similar learning activity: water poisoning interdisciplinary study. This enables students to deal with a very specific environmental issue by combining the contents and competences learned in two subjects of the studies plan. The obtained results have proven this experience to be useful. Students can work on two different subjects while concentrating on potential real world problems, such as how two biological quality water indicators are interrelated. Skills that students will need to be successful in their future careers have also been enhanced. Some of these include: argumentative skills, integration of experimental results, teamwork, and verbal science communication.
Article Details
How to Cite
Romero Garcia, M. del C., García, B. A., & Oliver del Olmo, S. (2011). Design of a teaching practice in a multidisciplinary way to assess water quality. Journal of Biology Education, 14(1), (pp. 10-22). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n1.22319
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Romero Garcia, M. del C., García, B. A., & Oliver del Olmo, S. (2011). Design of a teaching practice in a multidisciplinary way to assess water quality. Journal of Biology Education, 14(1), (pp. 10-22). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n1.22319