How to accompany the absence(s)? Virtual tutoring experience
Main Article Content
Abstract
This article narrates our experience of tutorials for philosophy new students within the framework of the PAMEG 2021 project. The tutorials were carried out during the first stage of another year marked by the pandemic and virtuality. We will relate the debates and the work done for the construction of this space, the definition of our role and the objectives of the project, as well as the obstacles that were presented to us in our journey and the strategies that we carried out to try to overcome them. Transversally, we will present the transition we made from thinking about virtual accompaniment in terms of presence, to thinking about virtuality as a specific format. The intention of this writing is to contribute to thinking about the limits and scope of virtuality in training courses and spaces for meeting, accompaniment and assistance for new students.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).