Traverse at UNC, a wonderful and/or challenging experience?
Main Article Content
Abstract
In this report I intend to put into words the experiences, to rehearse some reflections and concerns about my participation as a student assistant in the first year chair, during the second quarter of the 2021 academic year, in Theories of Learning.
To be able to dialogue with many points of encounter and/or disagreement, regarding some strategies deployed in formal educational practices, in these epochal conditions experienced during the context we are going through.
It seemed to me a central objective, to point out what we tried to sustain. What contributed in the brief trajectory even the permanence of the new students, and the accompaniment in the processes provoked for the construction of a university citizenship.
With this, I intend to approach the challenge of opening the discussion to generate the construction of other narratives that allow us to refine the path and intervene
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).