Changes and continuities in the proposals for admission to the FFyH.
Main Article Content
Abstract
The evolution of the health emergency situation generated by the expansion of COVID-19 challenged the schemes in all areas and dimensions of society and human life. Without a doubt, educational institutions and in this case Faculty of Philosophy and Humanities FFyH were not exempt. Hence, the pandemic promoted a process of modifications in the teaching proposals of all levels, including admission. Which necessarily led to questioning the practices and traditions sustained over time with respect to the moment of entry to the undergraduate programs of the FFyH. In this regard, in this work we ask ourselves, what practices should be promoted to respond to the continuity of the teaching processes? What invitations did the context offer us to modify? Did the traditions have the necessary strength to remain unscathed or were they a time of changes?
In this work we will try, succinctly, to analyze what have been the changes and continuities that have occurred in the Admission to the Faculty of Philosophy and Humanities during the context health emergency for the Coronavirus.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).