Compasses for writing. Notes on the work with academic writing practices in the Admission to Letters Course.
Main Article Content
Abstract
In Letters, the practice of writing is not only, as in any discipline, a tool for accessing and producing knowledge, but also, and especially, an object of study on which students will reflect and in which they will specialize. Our approaches to critical and creative writing challenge us doubly, both in its epistemic and sensitive potential. In this article we seek to socialize part of the work that we, the teachers, assistants and student assistants of the Admission to Letters Course, carry out around academic writing: the conceptions of writing that we handle, the objectives that guide us, the dynamics of classes that we propose and the challenges that both students and teaching staff face. We will focus on the approach to a teaching material that we jointly developed in order to guide the writing task.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).